Luco schreef:
Forget it, never nooit niet dat een standaard transmissie dat aankan, en de krukas ook niet, standaard transmissie is voor atmosferische motor, als je daar veel meer koppel op gaat zetten dmv een turbo dan klapt de hele boel binnen twee uur uit elkaar als je daar echt mee gaat racen.
Hi Luco,
check aub e46fanatics.com , forced induction. Daar zitten tientallen amerikanen die dagelijks naar de tracks gaan met hun hpf stage X M3.
Wat ik zeg is dat een BMW prima de extra 60% vermogen aankan van een supercharger; daar hoef jij de krukas niet voor de vervangen. De bedrijven die deze kits maken concentreren zich op streetlegal dagelijks gebruik van zo'n kit.
Ik weet niet wat jij onder racen verstaat; wellicht is er geen enkele auto bestand tegen wat jij racen noemt. Ik heb het hier over liefhebbers die hun "daily ride" (dus streetlegal) mee naar de track nemen voor 1/4 miles of ff time trial doen. Ik heb het niet over de 24 uurs race van Le Mans. Please keep it in perspective.
Voor meer info over bijvoorbeeld de hpf kits die dus nog veel meer dan 60% vermogen leveren, check dit:
http://www.horsepowerfreaks.com/partdet ... 6_M3/11037Daar staat ook precies wat er aan de motor/auto wordt veranderd. Ik weet bijvoorbeeld dat boven 60% meer vermogen je de catalysator moet weg doen of high flow cat moet aanschaffen; die knalt er namelijk onderuit.
Don't take my word for it, kijk op het web. Ik ben wel verbaasd dat jij zo'n uitgeproken mening hebt over production die jij zelf niet hebt en niet hebt mee gereden. Ik ken de eigenaren van ESS tuning en die zijn 2 jaar lang bezig met het testen van hun kits op drivability en durability voordat ze het vrijgeven. Daarnaast werken ze ALLEMAAL (ess, hpf, tehnik tuning) met race teams om ook binnen de racerij hun producten te testen.
Ik geloof best dat als jij een race auto bouwt, je maar beter ook de versnellingsbak en krukas kan verbeteren. We hebben het hier over kits die je af en toe op het circuit kan gebruiken en de vele testverslagen en eigenaren zeggen allemaal dat dit kan.
groetjes,
Jeroen