Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te doen?
BerichtGeplaatst: ma jun 14, 2010 22:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 31, 2008 16:56
Berichten: 218
In de strijd tegen brandstofverbruik wil ik polycarbonate ruiten bestellen voor mijn VW Golf IV om gewicht te besparen.

Zie http://www.plastics4performance.com/Lex ... 8-584-402/

Nu kun je daar kiezen tussen moulded windows of 'flat'. Wat moet ik me hier precies bij voorstellen.
De achterruit is standaard al moulded, de zijruiten niet, maar die kun je wel moulded bestellen.

Ze komen in een auto die gewoon dagelijks gebruikt wordt. Is er daarom nog iets aan te bevelen qua dikte, kleur, coating etc.?

Jullie hulp is welkom!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
BerichtGeplaatst: ma jun 14, 2010 22:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 02, 2007 17:43
Berichten: 1758
Woonplaats: Wijchen
Heb ze op m'n racer en ik kan het je voor een daily van harte afraden. Lexaanraampjes zitten binnen de kortste keren helemaal onder de krasjes en worden hierdoor compleet dof.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
BerichtGeplaatst: ma jun 14, 2010 22:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 13, 2010 0:15
Berichten: 103
Woonplaats: Helmond
Heb je even een pm gestuurd, heb een kit in mijn civic, de 4mm variant is goed te doen in een straatauto al zou ik als je hem echt als daily gebruikt voor een 5mm kit gaan.

Gr Bas


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
BerichtGeplaatst: ma jun 14, 2010 22:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 11, 2008 23:43
Berichten: 3704
Woonplaats: Velserbroek
Tom van H. schreef:
Heb ze op m'n racer en ik kan het je voor een daily van harte afraden. Lexaanraampjes zitten binnen de kortste keren helemaal onder de krasjes en worden hierdoor compleet dof.

Ik sluit hierbij aan, heb ze ook in de racer en man, als je per sé gewicht wil besparen, schraap dan de deuren uit, zet de ramen in een vast "kozijn" en haal de mechanismes er uit etc.

Eigenlijk ook alweer iets dat je alleen op een racer zou doen....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
BerichtGeplaatst: ma jun 14, 2010 22:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 31, 2008 16:56
Berichten: 218
*ALSO AVAILABLE IN SCRATCH-RESISTANT LEXAN MARGARD*

Ik wil die dingen absoluut hebben, krassen of geen krassen!
Dan is het misschien nog een optie om alleen de achterruit en de twee achterste zijruiten te doen.

Bedankt Bas, ik ga je pm even lezen en beantwoorden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
BerichtGeplaatst: ma jun 14, 2010 22:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 31, 2008 16:56
Berichten: 218
RJay schreef:
Eigenlijk ook alweer iets dat je alleen op een racer zou doen....

Inderdaad, de ramen moeten nog wel open kunnen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
BerichtGeplaatst: ma jun 14, 2010 23:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 12, 2006 22:24
Berichten: 3104
Yoan schreef:
In de strijd tegen brandstofverbruik wil ik polycarbonate ruiten bestellen voor mijn VW Golf IV om gewicht te besparen.

Zie http://www.plastics4performance.com/Lex ... 8-584-402/

Nu kun je daar kiezen tussen moulded windows of 'flat'. Wat moet ik me hier precies bij voorstellen.
De achterruit is standaard al moulded, de zijruiten niet, maar die kun je wel moulded bestellen.

Ze komen in een auto die gewoon dagelijks gebruikt wordt. Is er daarom nog iets aan te bevelen qua dikte, kleur, coating etc.?

Jullie hulp is welkom!

Moulded is in de juiste vorm gebogen.

Heb je trouwens zaken als lagers en transmissie al gecoat of daar gedachten over? Kan ook weer 1-2% aandrijfverlies schelen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 0:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 28, 2008 13:48
Berichten: 1325
Woonplaats: Nijmegen
Krijg je alles gesponsord inclusief inbouw...?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 9:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 06, 2009 10:11
Berichten: 2710
Woonplaats: Eindhoven
Lexaan krast heel snel en gaat ook druipen bij brand.

In onze racer hebben we ook plastic achterramen, die zitten niet onder de krassen en gaat ook niet druipen bij brand (TÜV geprüft), maar natuurlijk ben ik de exacte naam van het spul vergeten :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 9:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 28, 2006 22:30
Berichten: 7690
Macrolon of Polycarbonaat waarschijnlijk?

Ik zou het voor een daily driver echt niet doen, voor die paar KG die het scheelt. Je ramen kunnen waarschijnlijk ook niet meer open, dat spul is alleen bedoeld om er zo in te plakken en verder niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 9:41 
Ik weet niet of met de apk de ruiten open moeten kunnen?
Ik dacht dat je iig je spiegel moet kunnen verstellen, maar bij een golf zou dat geen probleem moeten zijn, maar als je echt gewicht wilt besparen zijn die ruitjes niet de oplossing hoor, je kan makkelijker en sneller gewicht besparen.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 10:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 02, 2009 21:22
Berichten: 453
Woonplaats: Emmen
Luco schreef:
je kan makkelijker en sneller gewicht besparen.


zelf afvallen :P

Maar lexaan voor daily is not done.. zeker niet als je ramen nog open moeten kunnen.. Achterruit zou je kunnen doen, of misschien de zijruiten mits er een type is waarbij die niet open kunnen zodat je die rubbers kunt gebruiken oid..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 10:39 
arnold naber schreef:
Luco schreef:
je kan makkelijker en sneller gewicht besparen.


zelf afvallen :P

Maar lexaan voor daily is not done.. zeker niet als je ramen nog open moeten kunnen.. Achterruit zou je kunnen doen, of misschien de zijruiten mits er een type is waarbij die niet open kunnen zodat je die rubbers kunt gebruiken oid..



Nee hoor
Deuren kaal slijpen
Dempingsmatten eruit
Bekleding eruit
Reservewiel eruit
Achterbank eruit

Maar ja de vraag is of je dat wilt in een daily, hoeveel gaat dat schelen in verbruik, ik denk namelijk geen drol :mrgreen:


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 12:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 06, 2009 10:11
Berichten: 2710
Woonplaats: Eindhoven
Bert ///M3 schreef:
Macrolon of Polycarbonaat waarschijnlijk?

Ik zou het voor een daily driver echt niet doen, voor die paar KG die het scheelt. Je ramen kunnen waarschijnlijk ook niet meer open, dat spul is alleen bedoeld om er zo in te plakken en verder niet.

Macrolon is het, bedankt Bert :thumbup:

Enneh elke kilo is er een, samen tikt het best aan als je achterruit en zijruiten (achter) vervangt. Glas is veel zwaarder :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 13:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 02, 2009 21:22
Berichten: 453
Woonplaats: Emmen
macrolon is als ik me niet vergis simpel een merk polycarbonaat !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 19:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 31, 2008 16:56
Berichten: 218
wjn schreef:
Heb je trouwens zaken als lagers en transmissie al gecoat of daar gedachten over? Kan ook weer 1-2% aandrijfverlies schelen.


Nee nog niet. Een kennis van me wist te vertellen dat ze voor zijn vrachtwagen speciaal vet gebruiken voor de lagers voor minder weerstand en om zo ook brandstof te besparen. Dat spul zou ik graag willen hebben.

stefan740 schreef:
Krijg je alles gesponsord inclusief inbouw...?

Nee, de ruiten zelf sowieso niet. Inbouw probeer ik iets voor te regelen.

Iedere kilo is er inderdaad 1 en glas is inderdaad zwaar, dus daar ga je sowieso op besparen.
Achterbank en reservewiel zijn er al uit, is bij elkaar al 42 kilo :)

Maareh, de ruiten zijn besteld via Bas (ek20a), ik doe mee met de groepsaankoop, de ruitjes zijn er volgende maand. De nieuwe achterruit kan dan in de carbon achterklep die in backorder staat :shakeit:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 19:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 06, 2009 10:11
Berichten: 2710
Woonplaats: Eindhoven
En wanneer denk je quitte te gaan draaien met zulke uitgaven om 'goedkoper' te kunnen rijden? :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 19:58 
daNpy schreef:
En wanneer denk je quitte te gaan draaien met zulke uitgaven om 'goedkoper' te kunnen rijden? :D



Als die naar de sloop gaat en de onderdelen weer verkoopt :mrgreen:
Dan blijkt dat die precies kiet heeft gedraaid :banaan:


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 20:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 31, 2008 16:56
Berichten: 218
daNpy schreef:
En wanneer denk je quitte te gaan draaien met zulke uitgaven om 'goedkoper' te kunnen rijden? :D


Nooit :D
Het doel is alleen de 1 op 30, niet om goedkoper te kunnen rijden.

Na het project ga ik blazen met die TDI dus kan ik wel wat minder gewicht gebruiken :wink:
Lager zwaartepunt door die ruiten is dan natuurlijk ook mooi meegenomen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
BerichtGeplaatst: wo jun 16, 2010 16:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 10, 2009 18:27
Berichten: 849
Woonplaats: Deutschland
Ik lees: niet meer te openen...
... als je te water raakt met wagen? :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
BerichtGeplaatst: wo jun 16, 2010 16:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 11:11
Berichten: 3135
Woonplaats: NJC
Goed punt :hmmm:

arnold naber schreef:
macrolon is als ik me niet vergis simpel een merk polycarbonaat !


Ga je dat nog doen voor de achterruit van de racer?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
BerichtGeplaatst: wo jun 16, 2010 19:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 02, 2009 21:22
Berichten: 453
Woonplaats: Emmen
denk het niet.. achterkant is ligt genoeg.. mogelijk nog poly(of carbon) dak / motorkap dan houdt het wel op.. word niet zo extreem als de 205 maar we gaan offtopic :)


Sjoerd MP BMW schreef:
Ik lees: niet meer te openen...
... als je te water raakt met wagen? :roll:

Dan heb je dus pech... als je alleen op het circuit rijd is het geen punt..daar is vaak geen vijver in de buurt :) maar voor een daily word het wel een probleem..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
BerichtGeplaatst: wo jun 16, 2010 21:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 24, 2009 19:41
Berichten: 2561
Ramen hoeven voor de APK niet open te kunnen. Is recentelijk veranderd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
BerichtGeplaatst: wo jun 16, 2010 21:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 31, 2008 16:56
Berichten: 218
Als het niet open meer kan dan gaat het er sowieso niet in.
Ik denk dat ik om te beginnen alleen de achterruiten twee achterste zijruiten doe.
Als ik er later nog een hardcore racer van wil maken heb ik in elk geval al extra ruitjes liggen :)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot], Richard430 en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling