Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Lucht in remleiding
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2011 17:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 11, 2008 17:32
Berichten: 866
2 trackdays gedaan zonder problemen. Vorige week op zandvoort vol blokkeren door lucht in de leidingen en de ABS pomp. Ik verlies geen remolie maar het lijkt wel of er op de een of andere manier lucht in de leidingen komt. Iemand een idee wat dit kan zijn ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lucht in remleiding
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2011 17:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 03, 2006 1:24
Berichten: 7823
Remvloeistofniveau te laag geweest (door te weinig vloeistof of door heen en weer geslinger G-krachten) waardoor de hoofdremcilinder een moment lucht heeft gepompt ipv vloeistof ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lucht in remleiding
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2011 18:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 21, 2007 11:42
Berichten: 784
Woonplaats: Zeewolde
Je schrijft "vol blokkeren door lucht in de leidingen en de ABS pomp"... Misschien begrijp ik het verkeerd, maar door lucht in de leidingen kun je toch juist minder/niet remmen, in plaats van vol blokkeren? Lucht in de leidingen geeft een zacht pedaal, omdat lucht makkelijk samen te persen is... Dan zou het dus lucht in de ABS pomp geweest moeten zijn, waardoor je remmen blokkeerden en ABS niet werkte. Dat er lucht in de pomp zou komen, lijkt me alleen mogelijk door een kapotte pomp of door remolie vullen zonder vacu├╝m.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lucht in remleiding
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2011 19:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 28, 2006 22:30
Berichten: 7662
Lijkt mij ook eigenlijk. Als er lucht in je leidingen zit dan krijg je geen pedaaldruk.

Kan ook gewoon zijn dat de remklauwen te heet worden. Dan gaat je vloeistof koken en dan krijg je er ook lucht in. Jou AP remmen zijn in principe straatklauwen (zie je aan de kleur, zwarte PTFE coating is straat en grijs geannodiseerd is race) , die hebben aluminium zuigers. Probleem daarmee is dat ze heel veel hitte doorgeven aan de vloeistof. De duurdere raceklauwen hebben vaak RVS/titanium zuigers omdat die minder warmte geleiden. Ik weet niet of de stofplaten nog achter de schijven zitten maar die weghalen scheelt meestal al een hoop. Ik heb dat zelf ook gehad met AP klauwen, werd vloeistof te heet en dan remdruk weg. Was met castrol SRF vloeistof.

Weet niet of je standalone race ABS hebt of gewoon nog standaard, maar als je die systemen wilt ontluchten moeten ze vaak aan de computer zodat ze de pomp kunnen laten draaien, om zo de lucht er uit te krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lucht in remleiding
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2011 8:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 11, 2008 17:32
Berichten: 866
Klopt de pomp moet via een programma ontlucht worden. Remmen te heet geloof ik niet want het was in het 2e rondje. Pedaal was gewoon hard. Ik denk ook dat het in de ABS pomp (stand alone BMW motorsport) moet zitten. Na het 1e rondje hebben we de remmen ontlucht en kwam er rechtsvoor vrij veel lucht uit. Ik snap alleen niet hoe het mogelijk is dat er lucht ingekomen is. Na de laatste keer hebben we niet aan de remmen gezeten en daar deed hij het perfect..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lucht in remleiding
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2011 9:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 06, 2007 13:02
Berichten: 761
Regelmatig vloeistof vernieuwen , had er ook last van .


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lucht in remleiding
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2011 9:13 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 01, 2007 20:06
Berichten: 46827
of wellicht een ander merk/type remvloeistof die je wel een tijd kan laten zitten en goed bestand is tegen temps.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lucht in remleiding
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2011 17:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 27, 2007 10:15
Berichten: 1655
Woonplaats: Woonplaats
Weet dat bij VW je de ABS pomp op stand open moeten zetten tijdens het verversen anders wordt de remolie in de pomp niet ververst met dito werking op het systeem.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lucht in remleiding
BerichtGeplaatst: vr sep 09, 2011 10:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 11, 2008 17:32
Berichten: 866
Gisteren weer ontlucht en ABS pomp via programma ook ontlucht. Er kwam veel lucht uit. Na het ontluchten nogmaals gedaan en er zat weer lucht in. Het systeem trekt dus ergens lucht aan maar lekt nergens. Kan het zijn dat er lucht wordt aangetrokken tussen het reservoir en de hoofdremcylinder ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lucht in remleiding
BerichtGeplaatst: vr sep 09, 2011 10:38 
Offline

Geregistreerd: ma feb 02, 2009 21:44
Berichten: 2488
Wat ik in het verleden heb meegemaakt was dat er een lek zat in de hoofdrem cylinder. Dat was bijzonder lang zoeken.

Zou even kijken of je een bepaalde volgorde van ontluchten kan doen of tijdelijk bepaalde delen afsluiten om te kijken waar het vandaan komt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lucht in remleiding
BerichtGeplaatst: vr sep 09, 2011 10:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 11, 2008 17:32
Berichten: 866
Maar als de hoofdremcylinder lek is moet er toch remolie verdwijnen. En dat is niet het geval.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lucht in remleiding
BerichtGeplaatst: vr sep 09, 2011 10:52 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 01, 2007 20:06
Berichten: 46827
heeft ie tot die tijd altijd goed gefunctioneerd?

wat is er aan de auto veranderd/vervangen net voor die tijd dat het niet meer juist functioneert?

wellicht dat er daar iets mis is gegaan? anders vreemde zaak...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lucht in remleiding
BerichtGeplaatst: vr sep 09, 2011 16:14 
Offline

Geregistreerd: ma feb 02, 2009 21:44
Berichten: 2488
Bij mij verdween er geen vloeistof of zo minimaal dat het niet te meten was. Wel trok er lucht naar binnen.


Het kan ook een heel simpel iets zijn als een kering die gemist word bij 1 van de montage punten.

Gezien remvloeistof hygroscopisch is, zit er geen vocht in ?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ronnie en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling